Flinke klimmen maar de eindbestemming is in zicht! - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Flinke klimmen maar de eindbestemming is in zicht! - Reisverslag uit Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Flinke klimmen maar de eindbestemming is in zicht!

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

12 Juli 2010 | Frankrijk, Oloron-Sainte-Marie

Dag 22: Zondag 11 juli
Afstand: 60 km.
Castagnède- Oloron-Ste-Marie

Hallo iedereen,

Vanochtend zagen we pas hoe heerlijk het hier is in dit hotel. Een mooi zwembad met een prachtige tuin erbij. Buiten ons ontbijt gehad en om 08.30u op pad. Het was bewolkt wat lekker fietste. Bij een super inkopen gedaan. Deze ochtend flinke klimmen gehad, waarbij we van de fiets moesten en hele stukken de fiets tegen de berg omhoog moesten duwen. Verderop was het gelukkig weer vlak langs de Gave d'Oloron. In Oloron-St. Marie hebben we snel ons hotel gevonden. De Tourist Info was gesloten vandaag, dus geen internet. Naar de Kathedraal gewandeld, waar in een café in een hoekje een oude, vieze computer stond. Die hebben we toch maar gebruikt. Daarna pizza gegeten, waar toevallig nog een Nederlands echtpaar binnenkwam. Over het voetbal gepraat en over hun wandelingen in de Pyreneen. Ze waren ook zeer belangstellend naar onze fietstocht. Het zit er bijna op. Morgen naar Lourdes, we moeten de weg daar naar toe zelf een beetje uitzoeken. Ons routeboekje houdt op in Oloron-Ste-Marie. En nu voetbal kijken. Wat jammer dat ze verloren hebben. Morgen vroeg op voor onze laatste etape.

Groetjes van Jos en Antoinette

• 12 Juli 2010 - 17:50

Frans En Dieny:

Hoi Jos en Antoinette. Een hele prestatie. Flink door gefietst maar nu zijn jullie bijna op de eind bestemming Lourdes. En maar hopen dat het er niet zo warm is als hier. Afgelopen zaterdag heeft het hier flink gewaaid en geregend. Het ging er hard aan toe. Tot laat in de nacht onweerde het nog. Maar de warmte is nog niet weg. Harm is nu aan het spuiten. Dat gaat ook door.Hij is nu de bonen en daarna de chigorei aan het spuiten. In de stal gaat alles prima. Frans is nu aan het melken. Nou, nog even volhouden en dan zijn jullie er. Wij vinden het knap hoor dat jullie dit toch maar gedaan hebben. Steek maar een extra kaars aan in Lourdes.Tot ziens weer in Waspik. Goetjes Frans, Harm en Dieny

• 12 Juli 2010 - 17:57

Christien Van Schijn:

Jos en Antoinette,
    Waarschijnlijk ben ik al te laat, maar veel succes met jullie laatste etappe naar Lourdes.
    Geweldig gedaan, de laatste loodjes wegen het zwaarst.
    Neem een paar dagen de tijd in Lourdes en als je Jeanne d'Arc zit liggen aan het water, dan ga daar lekker even uitrusten en genieten van Lourdes. Proost!
    P.S.
    Er is een live CAM verbinding bij de grot, dus als je daar bent, zwaai even naar ons allen!
    Wel even laten weten hoe laat je daar bent.....
    Groeten,
    Christien en Jan van Schijndel

• 12 Juli 2010 - 20:53

Kees:

Beste Antoinette en Jos,

Fantastisch dat jullie zo snel de eindstreep in Lourdes bereiken(of er al zijn?) Dan ben je zo goed in vorm dat jullie de 'echte Tour de France'ook nog kunnen gaan doen> Jullie kunnen misschien nog aansluiten bij de Rabo-tourploeg, die het ook goed doen (Geesink en Mensjov). In elk geval prachtig dat het zo goed is verlopen en dat jullie zo veel moois hebben gezien en meegemaakt. We zullen het allemaal nog graag nog persoonlijk horen,

goede reis terug en breng ons ook onder de goede aandacht van de h. Bernadette en Maria!

vriendelijke groet, Ans en kees

• 12 Juli 2010 - 20:58

Fons:

Pa en ma,

Wat een prestatie!!! Jullie kunnen staks er wel mooi op terugkijken op zo'n mooi avontuur.

Ja het zal straks wel weer even wennen zijn dat jullie terug komen, want ik heb 4 weken 'rust' gehad. Maar dat jullie maar snel terugkomen naar Waspik, dan kunnen we jullie verhalen horen en de foto's beijken!

Fons.

• 12 Juli 2010 - 21:23

Gerard En Ina Vos:

Hallo Jos en Antoinette,

Ik zag net op de site van de parochie dat jullie je einddoel bereikt hebben, wat een prestatie!!! Wat zal het een goed gevoel geven, geniet er maar van!

Hartelijke groeten van de buren uit het Overdiep!

• 13 Juli 2010 - 09:19

Gera:

Beste Bontjes,
    Geweldig dat jullie je einddoel:Lourdes bereikt hebben,dat is een grote felicitatie waard,dikke pluim,fantastisch dat alles zo goed gegaan is,we hadden niet gedacht dat jullie er zo snel zouden zijn,geniet van een paar dagen rust, en de kaarsen staan natuurlijk te branden.
    We kijken uit naar jullie thuiskomst,en horen straks graag alle verhalen aan!Goede reis naar huis Jos en Antoinette en tot binnenkort in Waspik.
    Groetjes Frits en Gera.

• 13 Juli 2010 - 10:07

Margriet:

Pa en ma! Super trots ben ik op jullie. Wat een geweldige prestatie!!!!!
    xxx Margriet

• 13 Juli 2010 - 15:11

Familie Houweling:

Jippie jullie hebben het gehaald, SUPER HOOR!!
    Straks weer lekker thuis, dan horen we de verhalen graag!
    doei doei