Doel bereikt! - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Doel bereikt! - Reisverslag uit Lourdes, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Doel bereikt!

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

13 Juli 2010 | Frankrijk, Lourdes

Dag 23: Maandag 12 juli
Afstand: 59 km.

Hallo iedereen,

Na de domper van gisteren, de tweede plaats voor Nederland bij het voetballen, wordt het voor ons toch een glorieuze dag: de aankomst in Lourdes!

Het was lekker bewolkt met de Pyreneeën aan onze rechterzijde. De weg hebben we een beetje zelf uitgepuzzeld en dat lukte aardig, alhoewel we toch regelmatig moesten lopen (fiets duwen). Bij aankomst in Lourdes heeft Jos de oranjevlag op het bordje Lourdes geplaatst. Wij zijn eerst met de fiets naar de grot gegaan om een foto te maken, daarna bij de kerk. Vervolgens hebben we ons hotel opgezocht. Hier onze spullen en onze fietsen in de kelder gezet. Deze worden door de Firma Soetens opgehaald en thuis afgeleverd. In Lourdes is niets veranderd, vergeleken met 4 jaar geleden, toen wij hier ook waren, even druk, dezelfde souvenierswinkeltjes, verpleegsters in allerlei verschillende kleding, soms nog zeer ouderwets. We kenden het nog helemaal terug. We hebben een grote kaars aangestoken, voor iedereen die ons verzocht heeft om een kaarsje in Lourdes aan te steken. We hopen dat deze mensen kracht en steun mogen ondervinden om de toekomst verder te gaan.

We hebben al treinkaartjes geregeld voor de terugreis. We vertrekken dinsdagavond 13 juli met de slaaptrein Lourdes-Parijs, waar we 14 juli om 07.00u aankomen en vervolgens om 09.00u overstappen naar Brussel. Van hieruit naar Roosendaal waar we als alles volgens plan verloopt om 12.28u aankomen. Dan van Roosendaal nog naar huis.

s' Avonds bij de lichtprocessie, weer zeer indrukwekkend, kwamen we voor de eerste keer bekenden tegen, namelijk Ine en Kees van Halderen uit Raamsdonk. Met Ine zit Antoinette op de gym. Zeer verrassend om ze tegen te komen.

Nog wat weetjes:

- 115 uur gefietst of met de fiets gelopen
- topsnelheid bij afdaling 46,98 km per uur
- in 12 chambres d'hotes overnacht
- in 11 hotels overnacht
- onderweg veel pain raisin, croissants, liters water, liters appelsap, druivensap, bananen, sinaasappels, peche plate op
en meters stokbrood met geitenkaas gegeten.

Wat hebben we genoten!

Groeten van Jos en Antoinette vanuit Lourdes

• 13 Juli 2010 - 16:05

Margriet:

In een woord: GEWELDIG!!! Ik ben echt apetrots. Tot morgen!! xxxx Gree

PS: Wat een hoge hoogste snelheid, maar goed dat jullie helmen droegen!

• 13 Juli 2010 - 16:37

Familie Hooijmaijers:

Wat een super prestatie! We zien jullie morgen!

Groetjes,

Ferry - Gerdi - Joris & Hidde

• 13 Juli 2010 - 17:18

Annelies Van Dongen:

En jij Antoinette maar zeggen ,,Ik weet het niet dat we het gaan halen, we gaan het proberen,,
    Ik had er alle vertrouwen in dat dit jullie zou gaan lukken hoor!
    Proficiat een knappe prestatie!
    Het was erg leuk om jullie te volgen, steeds weer een mooi reisverslag.
    Rust lekkker uit! en tot in de Mauritstaete.

Groeten Annelies

• 13 Juli 2010 - 18:14

Jan En Christien Van:

Missie volbracht geweldig!
    Goede reis terug en tot ziens!

• 13 Juli 2010 - 18:41

René:

Proficiat met het slagen van de reis. Petje af!
    Geniet van de terugreis, dat gaat sneller.
    Tot ziens in Waspik, met zijn Franse klimaat.
    René

• 13 Juli 2010 - 19:28

Famille Houweling:

Papy et Mamie Salut. Qu'est-ce que vous avez livré une excellente performance! Nous ne sommes pas différents de vous attendiez. Félicitations pour la réalisation de votre objectif "Lourdes". Nous supposons que Jos-t-elle se traduire facilement. Nous vous souhaitons bienvenue à la maison dans Waspik.

Salutations de Raamsdonksveer aux grands-parents et un gros bisou de votre Jurre petit-fils.

• 13 Juli 2010 - 19:40

Frans En Dieny:

Jos en Antoinette, Proficiat met deze prestatie. Wij hadden niet gedacht dat jullie het zouden halen. Knap hoor.Het is een hele belevenis voor jullie. Het is een hele fietstocht geweest maar missie volbracht. Tot ziens met de vele verhalen en foto's in Waspik. Groetjes Frans, Harm en Dieny.

• 13 Juli 2010 - 19:59

Karin Kamp:

Hallo,

Geweldig dat jullie het gehaald hebben, had ik echt niet verwacht. Een mooie herinnering in jullie leven, en die nemen ze niet meer van jullie af.

En nu hup naar Overdiep, kijken hoe de velden er hier nu weer uit zien.

Proficiat, groeten familie Kamp

• 13 Juli 2010 - 20:13

Riekie:

Jos en Antoinette proficiat met het halen van het einddoel. Geweldige prestatie geleverd. Gauw tot ziens.Groetjes Riekie

• 13 Juli 2010 - 21:28

Anneke:

Super. Wat jammer voor ons dat jullie er nu al zijn. De reisverslagen waren zo leuk keek er iedere dag naar uit.Groetjes Anneke

• 14 Juli 2010 - 08:02

Thea:

Hoi Antoinette en Jos,
    Welkom thuis weer.
    En leuk dat jullie dinsdag belden en dat wij jullie toen via de webcam nog hebben gezien bij de grot!
    Nu lekker nagenieten en bijpraten met kinderen en kleinkinderen.
    Wij horen het allemaal wel een keer.
    Groet, Thea

• 16 Juli 2010 - 09:18

Rian Wesselink:

Hoi Jos en antoinette
    Geweldig dat jullie het gehaald hebben. Wat een ervaring.
    Lourdes heeft een speciaal plekje voor mij
    Ik ga er zeker nog eens op vak.Gr. en tot op het werk. Rian