'Wat een boer niet kent, dat (vr)eet hij niet' - Reisverslag uit Castagnède, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu 'Wat een boer niet kent, dat (vr)eet hij niet' - Reisverslag uit Castagnède, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

'Wat een boer niet kent, dat (vr)eet hij niet'

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

11 Juli 2010 | Frankrijk, Castagnède

Dag 20: Zaterdag 10 juli
Afstand: 84 km.
Peliou - Castagnède

Hallo iedereen,

Vanochtend met een zonnetje vertrokken. Ons lief vrouwtje hebben we niet meer gezien, omdat ze vroeg weg moest. Ze had ons een prentje voor Lourdes meegegeven. Na twee en een half uur hebben we Les Landes achter ons gelaten en zijn we Dax in gefietst. Bij de Tourist Info was een computer beschikbaar. Hier nog wat verslagjes getypt. Na Dax kregen we weer een glooiend landschap en het begint weer warm te worden. In Peyrehorade nog even een stop gedaan en toen we in Sorde L Abbaye waren, dachten we dat hier onze slaapplaats was. Na goed nakijken, bleek dat we een hotel in Castagnède hadden afgesproken. Dat viel wel tegen. Dit was 12 km verder, maar dan hoeven we dat morgen niet meer te fietsen. In Carresse Cassaber stond vermeld, dat hier de Tour de France op 23 juli doorkomt. Na 84 km gefietst te hebben kwamen we bij La belle Auberge in Castagnède aan. Ziet er wederom weer geweldig uit. We hebben in de verte ook al de Pyreneeen gezien. Vandaag ook de eerste kiwi kwekerijen gezien. We verwachten, dat we maandagavond in Lourdes aankomen als we geen tegenslagen krijgen. Die hebben we trouwens tijdens onze fietstocht nog niet gehad. In dit hotel hebben we lekker gegeten. Het Franse boekje is soms toch handig. Zeker bij het eten, want het is hier schapenvlees, lamsvlees, eendebout en vreemde vissoorten en voor dat je het in de gaten hebt, heb je iets verkeerd besteld: 'wat een boer niet kent, dat (vr)eet hij niet'.

Bedankt nog voor de leuke reacties!

Groetjes Jos en Antoinette

• 11 Juli 2010 - 21:36

Margriet:

Net de wedstrijd gekeken in de stad.... helaas, Nederland heeft niet mogen winnen vanavond. Echt ontzettend jammer. Hebben jullie het ook helemaal kunnen volgen?
    Nu maar snel slapen. Succes morgen, want waarschijnlijk is dat dan jullie laatste dagje!!!! Echt super knap!!!

xx gree

• 12 Juli 2010 - 07:26

Familie Hooijmaijers:

Jammer ja, die wedstrijd...

Echt goed dat jullie er al bijna zijn! En dat in ruim 3 weken! Wanneer verwachten jullie weer in Nederland/Waspik te zijn??

Groetjes,

Ferry - Gerdi - Joris & Hidde

• 12 Juli 2010 - 16:38

Familie Houweling:

Goed hoor, jullie zijn er nu dus....
    Tot van de week....
    doei doei