Van Cambrai naar St. Quentin - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Van Cambrai naar St. Quentin - Reisverslag uit Saint-Quentin, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Van Cambrai naar St. Quentin

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

25 Juni 2010 | Frankrijk, Saint-Quentin

Dag 6: Vrijdag 25 juni
Afstand: 49 km gefietst

Goed geslapen. We hadden hier in dit hotel ook maar een ontbijt genomen. Dit viel niet mee, maar onze buik was toch gevuld. We vertrokken om 08.00u al. Het waren pittige klimmetjes, maar zoals Johan Cruijff zegt 'elk nadeel heb z'n voordeel', want na elk klimmetje komt altijd een afdaling. Jos was blij, hij heeft al bloeiend vlas gezien. Het is prachtig, zo'n groot paars-blauw veld. Hier ook veel tuinbonen gezien, maar dat kunnen ook veldbonen zijn. Tijdens onze tocht gingen we even van de weg af naar de bron van de Schelde -Fons Scaldis-. Daar hebben we een vrouwtje ontmoet. Ze was alleen op weg naar Santiago de Compostella. Ze komt uit Kortrijk, Barbara genaamd. Gezellig mee gepraat en voor haar foto's gemaakt. Hier op dit plek wat gegeten en verder gefietst. Langs het kanaal van St. Quentin, waar we ook aan het rusten waren, kwam een Hollandse plezierjacht voorbij, deze ging in de sluis. Jos liep er naar toe en maakte een praatje met deze heren. Ze kwamen uit Vreeswijk en waren op vaartocht in Frankrijk. Jos heeft ze bijgepraat over het voetbal.
Zowaar komt ook Barbara er weer aan. Ze was vergeten om eten te kopen en voelde dat ze iets moest eten. Ik bood haar onmiddellijk ons overgebleven stokbrood en brie en sinaasappelsap aan. Ze was er blij mee. We fietsten weer door naar St. Qeuntin. Een heel leuk hotel met een hele leuke kamer. We konden hier om 14.00u al terecht. Dat is heerlijk. We hebben gedoucht en de kleding gewassen -met de hand niet zo leuk-, maar nu is het wel lekker opgefrist. Zo gaan we de stad in. Er was geen internetcafé, maar wel een gemeentelijke voorziening, waar we 10 minuten gebruik mochten maken van de computer. We hebben ons verslagje dus toch gemaild. Daarna in een park, bij een jeu de boulesbaan gekeken, waar mannen op leeftijd speelden. Heel anders als bij ons. Ze hadden het vooral over het Hollands voetbal.
De kathedraal hebben we nog bekeken. Daarna hebben we gegeten en heeft Jos in zijn allerbeste Frans een chambres d'hotes geregeld voor zondagnacht per telefoon. Het ging hem goed af. Nu nog wat TV kijken en vroeg naar bed.

Groetjes,
Jos en Antoinette

• 27 Juni 2010 - 13:59

Fons:

Ben benieuwd naar de foto's!!!

• 27 Juni 2010 - 15:17

Margriet:

Hallo fieters,

Klinkt allemaal erg leuk, jullie maken heel wat mee onderweg. Geweldig! De website moet nog een beetje bekender worden maar dat lukt al aardig.
    Ik denk dat we foto's pas achteraf kunnen zien, helaas..
    Hier is het prachtig weer, daar ook? Ik ben net terug van een weekendje aan zee, Concert at Sea was weer geslaagd! Morgen weer beginnen met studeren..

Ik ben benieuwd wat jullie dit weekend hebben meegemaakt!

xx jullie dochter

• 27 Juni 2010 - 17:29

Familie Houweling:

Dag Opa en Oma,
    We lezen dat jullie met volle teugen van Frankrijk aan het genieten zijn, goed om te horen.
    Wat maken jullie toch veel mee zo onderweg...
    Echt een vakantie die jullie niet snel zullen vergeten. Is het bij jullie ook een hittegolf....hier wel.
    Jurre slaapt heerlijk in z'n rompertje en is blij met zijn geknipt koppie...
    Morgen komt ons neefje Hidde een dagje bij ons.
    Nou een mooie site alleen nu nog wat fotos dan is het echt compleet.
    Vele groeten uit Raamsdonksveer.

• 27 Juni 2010 - 17:57

Gerard En Ina Vos:

Hoi Jos en Antoinette,

Van Dieny kregen we deze site door, en nu zijn we trouwe lezers van jullie fietsavonturen.
    Hoe is het met de zadelpijn? Daar lees ik nog niks over!!
    Heel veel plezier en veel succes.

Groeten van de buren uit het overdiep.

• 27 Juni 2010 - 20:19

Mischa:

Hallo,

Wat een leuke verhalen. Zal een mooie tocht zijn... Ik zag op google maps dat jullie dichtbij Arras zijn gekomen, daar ben ik ooit op uitwisselingsstage geweest op het HBO, grappig!
    Nou goede reis verder en we blijven jullie volgen...

Groet uit Nijmegen

• 27 Juni 2010 - 20:25

Karin Kamp:

Hoi,

Leuk dat je de site door hebt gegeven, kan ik ook jullie fietsvakantie een beetje volgen. Leuk om te lezen. Volgens mij hebben jullie het reuze naar jullie zin. En het is natuurlijk prachtig weer. Zaterdag heb ik het zwembad opgezet en hebben lekker heel het weekend buiten gespeeld, heerlijk. En we hebben ook nog wel gefietst, maar dan in de polder, wij komen nog niet zover, hoor. Celeste is de woensdag overigens nog in de sloot gefietst, ze was even vergeten te remmen. Maar goed dat er geen water in zat, maar we waren wel geschrokken. Nou, geniet en fiets nog maar even verder, groeten uit zonnige Overdiep! Familie Kamp

• 27 Juni 2010 - 20:35

Thea:

Hallo Jos en Antoinette,
    Afgelopen vrijdag de naam van jullie site doorgekregen van Carolien. We waren erg benieuwd hoe ver jullie al waren en hoe het tot nu toe verlopen was. En nu kunnen we alles lezen op de site; fijn om zo op de hoogte te blijven en fijn dat het zo goed gaat. En zoals we lezen zijn jullie natuurlijk niet alleen onderweg en onmoeten jullie allerlei mensen.
    Wij zijn net terug van een weekendje Noordwijk: gefietst en open tuinendag. Was ook gezellig.
    Nou, de groeten en ga zo door!!! Thea

• 27 Juni 2010 - 20:56

Frans En Dieny:

Hoi Jos en Antoinette. Hier in overdiep gaat alles goed. Het is vandaag wel heel warm geweest. En de vooruitzichten geven ook nog warm weer aan. In de stal loopt alles op rolletjes. Fons en Frans zijn samen heel de dag bezig. Er is gras ingekuild er hebben een paar koeien gekalfd.Er wordt mest op het land gereden. Dat gaat gewoon door.En zo te lezen gaat het met jullie ook prima.En ja een boer kijkt ook naar de omgeving en ziet daar dan al de gewassen. Daar ontkom je niet aan als je zo door het Franse land fietst.En wat een ervaring met de mensen die je tegenkomt en de verhalen die je dan hoort.We blijven jullie volgen en kijken weer uit naar een nieuw verhaal. Groetjes uit Overdiep. Frans,Dieny en Harm

• 28 Juni 2010 - 12:39

Annelies Van Dongen:

Hallo Antoinette en Jos.
    Wat leuk dat wij de website van jullie hebben door gekregen van jullie dochter.
    Erg leuk om te lezen, en wat een belevenis, jullie tocht, knap hoor!
    Ik zal met regelmaat deze site lezen.
    Heel veel succes verder met hopelijk nog lang dit weer.

Groetjes Annelies(collega)

• 28 Juni 2010 - 13:22

Carolien:

WISTEN JULLIE DAT JE LINKS OP DE PAGINA JE KAN AANMELDEN.....
    BLIJF OP DE HOOGTE VIA JE EMAIL....