Dag 7 al weer, en het gaat goed! - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Dag 7 al weer, en het gaat goed! - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Dag 7 al weer, en het gaat goed!

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

28 Juni 2010 | Frankrijk, Compiègne

Hallo iedereen,

Op de eerste plaats iedereen heel hartelijk dank voor jullie reacties, dat doet ons zeer goed!

We zijn werkelijk van al het wereldnieuws verwijderd en weten soms ook bijna niet meer welke dag het is.

Dag 7: Zaterdag 26 juni
Afstand: 75 km.

In St. Quentin hadden we ons ontbijt, en om 08.30u vertrokken we. Via een heerlijk Frans landschap, men zegt met recht -leven als god in Frankrijk- zijn we weer op pad. Van dorpje naar dorpje klimmetjes, maar ook afdalingen. We zien windmolens, maar ze draaien -voor ons- gelukkig niet. Er is dus geen wind, heerlijk! In Noyon even een stop, kathedraal bekeken. Er was ook een markt, waar we heerlijke kersen kochten en deze in het park bij de kathedraal lekker opgesmuld hebben. In de schaduw, waar we soms naar verlangen.
Onderweg komen we wielrenners tegen van alle leeftijden en ze groeten allemaal. Heel leuk. Het routeboek geeft voortreffelijk de weg aan en als we soms twijfelen, zien we in de meeste gevallen een St. Jacobssticker. Dat is voor ons de bevestiging dat we goed zitten. 's Morgens kunnen we zonder stop flinke afstanden afleggen, maar s`middags stoppen we vaker voor drinken, nog wat te eten en rond 13.00u zoeken we een schaduwrijk plekje en gaan we meestal lekker drie kwartier liggen, soms doen we een dutje. Daarna fietsen we weer verder. Aangekomen in Compiègne gaan we eerst naar de touristinfo en een internetcafé. Ons verslagje weer geschreven en daarna op zoek naar ons Première Class Hotel, zo een als in Cambrai. Het was moeilijk te vinden. Op een heel heel groot industrieterrein, waar ook hele grote megawinkels waren. We zijn niet meer teruggegaan naar Compiègne, want hier was een Quickburger. Boodschappen gedaan voor morgen, dat we zeker genoeg drinken bij ons hebben. Morgen is het zondag.
De juffrouw deed nogal moeilijk over de fiets van Jos, want Jos vroeg namelijk electriciteit om zijn fiets op te laden. Er was nergens een electriciteitspunt. Dan de fiets maar op onze slaapkamer, daar is zeker een stopcontact. Dus de fiets de trap op en ook nog over het bed heen getild. Niet moeilijk doen. Jos is uitgeblust en sliep om 20.30u al. De airco staat aan. Dat is heerlijk nu.

Tot het volgende berichtje!

Groeten, Jos en Antoinette

• 28 Juni 2010 - 19:39

Familie Houweling:

Waaaauuuuw wat een leuke verhalen. Iedere dag kijken we weer of er wat nieuws op staat.
    Vandaag is Hidde hier geweest, daarna voetbal gekeken en met zn alle buiten gegeten.
    Erg gezellig.
    Het is hier echt warm, de kleintjes hebben er toch wel last van!!
    Nou zal het nog gaan lukken met de fotos??
    doei doei

• 29 Juni 2010 - 21:55

Gera:

Ha,die tourluitjes,
    Ja we kunnen ons precies voorstellen hoe jullie soms moeten;ploeteren;om boven te komen,en dan in deze warmte , jullie hebben onze raad al opgevolgd en gaan op tijd rusten in de berm maar vergeet de tasjes niet!!Wij hebben dit weekend ook gefietst maar dat is natuurlijk niks vergeleken bij jullie.Zeer knap vinden wij de reis van de Bontjes en ook de reisverhalen zijn heel interessant!We blijven volgen,veel fietsplezier van Frits en Gera