Een ideale chambre d'hotes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Een ideale chambre d'hotes - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Een ideale chambre d'hotes

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

11 Juli 2010 | Frankrijk, Parijs

Dag 19: Vrijdag 9 juli
Afstand: 80 km.
Moustey-Péliou

Hallo iedereen,

We vertrokken met regen. Eigenlijk was dat heerlijk, na zo'n warme dag als gisteren hier. Na een half uur was de regen verdwenen, maar de zon heeft zich niet laten zien. We denken dat het met gisteren wel 20 graden verschil is. Les Landes is wel een beetje saai, lange rechte wegen van 9 km of 12 km lang en soms een dorpje ertussen. Het snerpende geluid van Cicades, Les Cigales, een grote soort bromvlieg, vergezelt je de hele dag. En verder alleen maar bomen en nog eens bomen en veel varens. Af en toe een grote maisplantage met enorme regeninstallaties, want het is hier allemaal klapzand. In Labouheyre hebben we de St. Jacobskerk bezocht, nog een foto gemaakt van St. Jacob in pelgrimskleding. Dan aan het eind van de dag kwamen we bij onze chambres d'hotes. Dit was werkelijk in de middle of nowhere. Alles wat je van een ideale chambres d'hotes mag verwachten: een prachtige oude boerderij met allemaal brocante spulletjes en een heel lief mevrouwtje, die niet wilde dat we nog 15 km extra moesten fietsen voor eten. Daarom heeft zij zelf wat voor ons klaargemaakt. Een soep, potage, omelet met peultjes, piement, en als toetje een cornetto. We hebben vanavond ook ons hotel in Oloron St. Marie afgesproken met TV voor de voetbalwedstrijd van zondagavond Nederland-Spanje.

Groetjes, Jos en Antoinette