Tropenrooster - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Tropenrooster - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Tropenrooster

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

10 Juli 2010 | Frankrijk, Moustey

Dag 18: Donderdag 8 juli
Afstand: 86 km.
Branne- Moustey

Hallo iedereen,

Ons ontbijt stond om 07.30u klaar. Het vrouwtje had geweldig gezorgd: heerlijke verse croissantjes, andere broodjes, koffie, thee, tot zelfs chocolaatjes stonden op tafel. In de mooie kamer hingen vele schilderijen. Deze had haar man geschilderd. Wij vroegen vol belangstelling wie het waren. We konden zijn vrouw er wel in herkennen. Verder schilderijen van hun dochters, kleinkinderen, ouders, 2 zelfportretten van de schilder zelf. Later voegde de schilder zichzelf ook nog aan tafel. Hij leek wel op Rembrandt. Hij praatte maar rap door in het Frans, hij dacht Jos verstaat dat allemaal wel. Hele goede mensen. Na het afscheid van hen reden we direct weer door de wijnvelden. Samen met de wijnvelden van gisteren hebben we zeker totaal wel 60 km door wijnvelden gereden. Wij vragen ons af, 'wie moet dit allemaal opdrinken?' Even een stop in Cadillac. Na de wijnvelden kwamen bossen van de Les Landes, met heel af en toe een dorpje. De temperatuur was ondertussen gestegen tot wel 40 graden. Wij zijn overgeschakeld op het tropenrooster: 5 km fietsen en dan stoppen in de schaduw en weer drinken. Drinken doen we heel veel. Zo zijn we zeker wel 10 keer gestopt. Uiteindelijk hebben we in Moustey onze chambres d'hotes bereikt. Een heel luxe en vrij nieuw huis met heel veel kamers. We hoorden dat we bij de burgemeester sliepen. In ons routeboekje werd een restaurant aangeprezen, dat door Hollanders geleid wordt. Wij daar ook naar toe. Het was 's avonds om 20.00u nog 34 graden! De eigenaar pufte en raadde ons een lekkere salade aan, die we ook genomen hebben. Bij ons voegde zich ook Koerdien uit Marknesse, die alleen van Oloron-St-Marie terug naar Nederland fietst. Gezellig mee zitten kletsen. Genoeg ideeen opgedaan voor andere fietstochten. Om 22.30u naar bed.

Groetjes van Jos en Antoinette

• 10 Juli 2010 - 11:05

Margriet:

Zo, het schiet al op. Jullie zijn er al bijna! Nog een paar daagjes (toch?) en dan zijn jullie in Lourdes, echt super knap!!
    Ben benieuwd naar alle foto´s van de zonnebloemvelden, wijnvelden etc..
    XX uit Nijmegen

• 10 Juli 2010 - 11:57

Diny Hainja:

Ikzelf ben gisteren teruggekomen uit Vlissingen. ik heb daar ook 2 dagen gefietst. trouwens slechts 45 km. per keer.
    morgen ga ik weer voor een week fietsen met een vriendin. We willen tot aan Duisburg komen en overnachren dan bij vrienden op de fiets. Maar eigenlijk is het mij te heet.
    Jullie houden het goed vol. ik vind het echt geweldig!!!Hartelijke groeten van DINY. O, ja ik heb nu een zwerende grote teen. Telkens stoot ik deze en gaat hij weer open. Ik kan alleen op slippers lopen.

• 10 Juli 2010 - 16:20

Thea:

Hoi Jos en Antoinette,
    Alles goed hier.
    Het is duidelijk dat jullie met "de laatste loodjes" bezig zijn, maar hopelijk "wegen ze niet het zwaarst".
    Lourdes komt in zicht!
    Heb op internet de live webcam gezien, zoals Christien meldde; mooi om de mensen door de grot te zien gaan.
    Eerst de voetbalfinale nog a.s. zondag. Daar maken we hier sowieso een feestje van!
    En dan is het wachten op jullie "finale"!
    Groet vanuit Oisterwijk

• 10 Juli 2010 - 17:17

Fam. Hooijmaijers:

Jippie, we kunnen weer wat verhaaltjes van jullie lezen, daar moesten we wel even op wachten. Maar gelukkig gaat alles nog steeds goed en zijn jullie al bijna in Lourdes! Echt ontzettend knap! We kijken er naar uit dat jullie straks weer terug zijn in Waspik!

Groetjes,

Ferry - Gerdi

en dikke kussen van Joris en Hidde

• 10 Juli 2010 - 19:27

Gera:

Hallo Jos en ons Antoinette,op dit moment zaterdagavond,hier vallen flinke buien en dat moet van Frankrijk komen dus heeft het bij jullie hopelijk wat verkoeling gebracht,nou hier is het nog steeds heel plakkerig binnen ,en ons putje achter liep ook al flink over door, hagel en gigantische stortregen.Bij jullie gaat alles nog naar wens?De laatste beklimmingen de komende dagen halen jullie zeker,daar twijfelen wij geen moment aan,een tip voor Jos:goed naar de coach luisteren,koel blijven en stoppen als je denkt dat het genoeg is,want je kent toch die Bergjes!!!We blijven volgen,groetjes F.rits en Gera

• 10 Juli 2010 - 21:27

Hans En Margo:

Geweldig knap wat jullie presteren.Veel succes toegewenst die laatste paar dagen en tot ziens in Waspik.

• 11 Juli 2010 - 07:12

Ineke:

Hoi Jos en Antoinette,

Wat leuk om jullie ervaringen in het Franse land te mogen delen. Zonnebloemen, routeschema, gastvrijheid, uren fietsen zonder iemand tegen te komen, goed eten, toevallige ontmoetingen, strijd met steile hellingen, jullie route du soleil en het vizier steeds op Lourdes gericht!

De quote "het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen" maken jullie helemaal waar.

Groet,
    Ineke

• 11 Juli 2010 - 12:33

Diny Verschure:

hallo antoinette en jos.
    wat een prestatie, en dan met deze hitte.zo wij kunnen lezen,gaat het gelukkig allemaal goed.als jullie in lourdes aankomen moet je natuurlijk voor veel mensen een kaarsje laten branden.de grootste kaars is voor jullie zelf.voor deze pretatie.
    de laatste loodjes wegen misschien het zwaards,maar jullie kunnen het.
    groetjes en tot ziens in waspik.diny en marius verschure.

• 11 Juli 2010 - 12:33

Diny Verschure:

hallo antoinette en jos.
    de laatste loodjes wegen misschien het zwaards,maar jullie kunnen het.
    groetjes en tot ziens in waspik.diny en marius verschure.