Chambre d'hotes en een heerlijk 4-gangen diner - Reisverslag uit Sainte-Geneviève, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Chambre d'hotes en een heerlijk 4-gangen diner - Reisverslag uit Sainte-Geneviève, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Chambre d'hotes en een heerlijk 4-gangen diner

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

28 Juni 2010 | Frankrijk, Sainte-Geneviève

Dag 8: Zondag 27 juni
Afstand: 65 km

Hier geen ontbijt genomen, omdat het bij het vorige motel niet zoveel was. Gelukkig konden we gisteravond nog boodschappen doen. Broodjes, yoghurtjes en kaas bij de Lidl gehaald. Jos tilde zijn fiets weer over het bed, de trap af en we konden weer vertrekken. Lekker vroeg, om 07.30u al op weg. Het fietst 's morgens heerlijk. Bij onze eerste stop, kwam een oud baasje meteen weer een praatje maken, later kwam er een oudere wielrenner bij staan. Over van alles en nog wat gepraat. Het lukt Jos heel aardig om Frans te praten. Hier onze lekkere koeken, die we bij een boulangerie gekocht hadden, opgesmuld. Dit doen we niet elke dag, anders gaan er geen pondjes af, maar komen ze er alleen maar bij ;). Het is zondag vandaag, vandaar. Rond 11.30u bij een riviertje wat gegeten en weer verder. Even rondgekeken in het stadje Clermont. Bij de kerk liep iedereen er op zijn paasbest bij. Er werden kinderen gedoopt of ze deden de eerste Communie of zoiets. Rond 13.00u ons vast rustpunt met een dutje. Daarna, na een flinke klim, weer even uitgerust. Het is 's middags ook flink warm. Het asfalt begint op sommige stukken al te plakken.
Toen doorgereden naar onze chambre d`hotes. Een buurvrouw deed de deur voor ons open. We hebben hier een eigen huisje. Erg leuk en erg knus. Het bier stond koud in de koelkast. Mevrouw kwam wat later en ging voor het eten zorgen: table d`hotes, een 4-gangen diner. Ik was benieuwd. Voorgerecht: tomaten-eisalade, daarna brochette met erwten-worteltjes-aardappelen, dit allemaal door elkaar, dan Franse kaas en een soort brownie met er overheen vanillesaus, een fles rode wijn, water en stokbrood. Het was heerlijk!
We vroegen om 07.15u om het ontbijt. Dit vond de gastvrouw te vroeg. Om 08.00u vond zij beter, en wij ook.

Groeten uit een nog steeds warm Frankrijk!

Jos en Antoinette

• 28 Juni 2010 - 19:33

Familie Hooijmaijers:

Hoi pa en ma,

Weer heerlijke verhaaltjes om te lezen, jullie genieten enorm! Het gaat zo te lezen allemaal nog voorspoedig, we hopen dat dat zo blijft! Geniet van al het moois onderweg!

Groetjes vanuit ook een zonnig en heel warm Geertruidenberg!

Ferry, Gerdi, Joris & Hidde

• 28 Juni 2010 - 19:37

Koen En Marlies:

Dat ziet eruit als een mooie tocht, leuk om jullie een beetje te kunnen volgen.

Geniet van de vakantie!

Groeten, Koen en Marlies

• 28 Juni 2010 - 20:08

Margriet:

Zo, gaat echt goed zeg! Ik vind het maar knap hoor wat jullie elke dag fietsen, behoorlijk wat kilometers. Ik moest wel even lachen met die fiets naast jullie bed haha.

Ik heb vandaag mn eerste dagje op de universiteit gehad en ik ben ingedeeld voor mijn eerste co-schap bij het Rijnstate in Arnhem, erg blij mee, schijnt erg leuk te zijn daar! Dus hier weinig genieten van het (te) warme weer helaas..

Hebben jullie nog iets van NL-Slowakije gezien?

xxx Margriet

• 28 Juni 2010 - 20:19

Francien(maurits):

Hoi Antoinette en Jos

Vandaag van jullie dochter dit e-mailadres gekregen leuk dat we jullie weg een beetje kunnen volgen, geniet ervan doe voorzichtig gr Francien en de mannen

• 29 Juni 2010 - 08:10

Jos En Antoinette:

wat leuk zeg dat jullie het zo naar jullie zin hebben. ik vind het een hele prestatie,knap hoor. ik wens jullie nog een hele fijne vakantie

geniet ervan

groetjes wendy van strien

• 29 Juni 2010 - 09:06

Anneke:

Wat een onderneming. Erg leuke verhalen. Ben wel een beetje jaloers. Wens jullie een hele fijne tocht met veel avonturen. Anneke van de Mauritsstaete.