Heerlijk genieten! - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Heerlijk genieten! - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Heerlijk genieten!

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

30 Juni 2010 | Frankrijk, Chartres

Dag 10: Dinsdag 29 juni
Afstand: 86 km.
Les Mureaux-Chartres

Hallo iedereen,

Om 07.15u zaten we al op de fiets. Vandaag zou het een lang traject worden en we moesten het dal van de Seine nog uit. Eerst zelf onze weg zoeken, omdat we gisteren van de route afgeweken waren. Een hele drukke weg. We waren blij toen we ongeveer na 8 km weer op onze eigen route zaten.
Wij begrijpen nu dat Vincent van Gogh hier zijn mooie voorbeelden om te schilderen had. Wat een mooie vergezichten heb je hier, met die stukken land, allemaal een iets andere kleur. Al tien dagen is het mooi weer en we hoeven alleen elke dag te zorgen voor wat eten onderweg en 's avonds een slaapplaats en verder te genieten van het mooie Franse landschap.
Niets aan je hoofd, geen werk, niet wat zal ik koken vanavond, wat moet er uit de diepvries voor morgen, geen boodschappen doen, niet dit of dat regelen, niet hier of daar naar toe. Maar ook even niet denken aan het plan Overdiep en alles wat erbij komt kijken. Lekker helemaal niets. Heerlijk!
In Chartres aangekomen zijn we eerst naar ons hotel gegaan. Een soort oude kostschool of klooster, wat omgetoverd is in een Hotel, heel netjes allemaal. Daarna naar het internetcafé, waar we ook met Margriet geskypt hebben. De Kathedraal bekeken, zeer indrukwekkend, maar het lijkt wel of ze alle kathedralen aan het restaureren zijn. Zo hier ook. Lekker gegeten en toen nog een toeristische wandeling gemaakt en daarna was het tijd om naar bed te gaan.

Groetjes, Jos en Antoinette

• 30 Juni 2010 - 17:09

Margriet:

Lieve pa en ma,

Ik vind het echt super hoe jullie genieten! Gaat echt geweldig zeg! Kijk elke dag of jullie een berichtje hebben, dus ben weer benieuwd naar wat jullie morgen meemaken..

xx uit Nijmegen, Margriet

• 30 Juni 2010 - 18:41

Fons:

Pa en ma,

Jullie krijgen allereerst de zegen voor een goede reis van de pastoor, dat in het parochieblaadje vermeld staat. Dus dat moet goedkomen met het vervolg op jullie reis.

Verder gaat alles goed met mij, zo ook in het huishouden (jaja echt waar!). Dus maak je daar maar geen zorgen over.

Hoe staat het met de beklimming van de bergen? Kunnen jullie het goed aan of valt het af en toe tegen? Nou, geniet in ieder geval van de omgeving in Frankrijk en van de rust.

En profiter!

Fons