In Frankrijk kan alles! - Reisverslag uit Saint-Hilaire, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu In Frankrijk kan alles! - Reisverslag uit Saint-Hilaire, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

In Frankrijk kan alles!

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

01 Juli 2010 | Frankrijk, Saint-Hilaire

Dag 11: Woensdag 30 juni
Afstand: 84.5 km.
Chartres - Saint-Hilaire

Hallo iedereen,

Deze ochtend vertrokken vroeg om 07.15u. We waren snel Chartres uit en we fietsten door een heuvelachtig gebied. Ontzettend veel graan en nog eens graan. Met graansilo's zo groot als kathedralen. Dit hebben we nog nooit gezien! Vooral bij Bonneval in de buurt. We hebben de eerste velden zonnebloemen gezien. Ze bloeiden nog niet. We hebben de eerste zwetende boeren gezien. Ze waren aan het mais dorsen. Deze kolven worden op een speciale manier in hokken de winter door bewaard en nu gedorst voor varkensvoer naar België. Hier hebben we foto's van gemaakt, want dit hadden we nog nooit gezien.
In een dorpje hebben we bij een plaatselijk café een kopje koffie gedronken. De waardin was buiten aan het vegen. Ik wilde Jos op de foto zetten voor het café, toen ze 'Non non' riep en eerst de bezem en de schop buitenbeeld wilde zetten, terwijl de foto allang gemaakt was.
In Châteaudun rondgekeken en bij toeval in Cloyes-sur-le-Loir bij het station gebruik kunnen maken van de computer. Onze weg vervolgden we langs de Loir, lekker door de bossen en geen hellingen. Lekker uit de zon. Onze chambre d'hotes voor vannacht ziet er geweldig uit. Een hele grote boerderij in de middle of nowhere. Een heel groot huis bij een ferme. Het eten was uit de kunst, heel aparte gerechtjes -foto's van gemaakt-. Ze zijn met een verbouwing bezig, die als we over tien jaar terug komen nog lang niet klaar is. Vooraan is de zaak opgeknapt, maar de achterkant is 10 jaar geleden ingestort. Maar in Frankrijk kan alles.

Groetjes uit een warm Frankrijk,

Jos en Antoinette

• 01 Juli 2010 - 12:46

Familie Houweling:

Jullie zijn vroeg vandaag met het verslagje!! leuk hoor.
    Ik heb nachtdienst, maar het is toch best warm om te slapen zo overdag. Gelukkig nog maar eentje en dan hebben we weer lekker weekend.
    Het is echt een beetje hobbyen dat 24 uur werken!!
    Dit weekend hebben we de reunie van de Walewyc, ben erg benieuwd.
    Groetjes Van ons

• 01 Juli 2010 - 16:46

Familie Hooijmaijers:

Leuk hoor, iedere dag een verhaaltje lezen over jullie belevenissen! We kijken er iedere dag naar uit!
    Maarre, nog geen last van de billen... haha!!

Groetjes,

Ferry en Gerdi

en dikke kussen van Joris en Hidde

• 02 Juli 2010 - 22:07

Kees:

Beste Antoinette en Jos,

Dat gaat met grote snelheid door het Franse land. Geniet ervan, en zorg dat je bij de hitte die we nu beleven op tijd rust neemt, niet alleen je fiets heeft stroom nodig!
    Jazeker die enorme graanvelden dat kennen we hier niet; een simpele waarheid: een bui regen op het goede moment kan de Franse oogst met meer laten stijgen dan de hele Nederlandse graanoogst groot is!
    We gaan nu verder met onze eigen vakantie,
    veel groeten,
    Ans en Kees

• 04 Juli 2010 - 19:43

Leon Hooijmaijers:

Beste Antoinette en Jos, Leuk om al deze verslagen te lezen. Zo te lezen zien jullie hele mooie dingen onderweg en moet het heerlijk zijn om zo weg te kunnen zijn. Geniet er nog van en veel sucses. Groeten uit Raamsdonk