Een moeizame en hete dag - Reisverslag uit Chançay, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Een moeizame en hete dag - Reisverslag uit Chançay, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Een moeizame en hete dag

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

03 Juli 2010 | Frankrijk, Chançay

Dag 12: Donderdag 1 juli
Afstand: 94.5 km (inclusief boodschappen)
St.Hilaire- Chancay

Hallo iedereen,

Fluitend door Frankrijk dachten we gisterenavond nog, maar het werd een moeizame, hete dag. Het ontbijt kon niet eerder dan 07.30u, dus het vertrek was al te laat. Tot en met Vendome ging het goed, maar we bleven ook nog te lang internetten bij Tourist Info in Vendome, zodat we om 12.00u nog 60 km te gaan hadden bij een temperatuur van 34 graden, geen wonder dat we een beetje in een dipje raakten. Dan is het beste recept: om de 10 km in de schaduw rusten, drinken en eten. Wat zagen we vandaag: veel doodgereden egels, de combines waren al flink bezig in de gerst, veel zonnebloemvelden met de eerste zonnebloemen al open. De combines zijn hier zo groot dat ze alleen onder begeleiding over straat mogen. Aan het eind van de rit maakte onze chambre d'hotes alles goed. Zo leuk, zo knus, nog leuker dan de vorige! We kregen bij aankomst bier en fris van de eigenaar, een gepensioneerde piloot, 61 jaar. We konden onze maaltijd zelf klaarmaken -magnetron- zodat we eerst boodschappen gingen doen: du vin, du pain et du boursin, met een magnetron maaltijd gehaald en dat smaakte best. Nu alleen nog uitpuffen en op tijd naar bed. Antoinette moet altijd nog even naar haar drie schatjes kijken, Joris, Hidde, en Jurre, die bij Jos voor op de fiets meegaan door Frankrijk en soms is haar geluk te groot en komt er een traantje.

Bon soir,

Jos en Antoinette