Il pleut.. - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Il pleut.. - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Il pleut..

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

03 Juli 2010 | Frankrijk, Poitiers

Dag 14: Zaterdag 3 juli
Afstand: 82 km.
Saint-Maure-de-Touraine - Poitiers

We vertrokken lekker vroeg om 07.15u. Het was regenachtig, maar we hebben in totaal 10 minuutjes regen gehad. De jassen en truien konden we na een uur al weer uitdoen. Het ging vanzelf vandaag. Om 12.00u hadden we al 50 km er op zitten. Het traject was redelijk vlak met hier en daar een Abraham Kampbruggetje, maar dan wel 10%. In Châtellerault waar we toch soms zoekende waren, is iedereen je zeer behulpzaam. Ze roepen: 'Compostella' en je zegt 'oui', ze wijzen je meteen de weg of fietsen een stukje met je mee. In Châtellerault hebben we even de St. Jacobskerk bezocht. Hier staat het beeld van St. Jacob in zijn volle pelgrimsuitrusting. We gingen weer op pad, toen we een man en vrouw met 2 paarden en volle bepakking tegenkwamen. Zij waren op weg van St. Michel naar Perpignon. Niet echte Santiagogangers, maar ze waren wel al 4 weken op pad. Op naar Poitiers. Terwijl we Poitiers inliepen, hield een Belgisch echtpaar ons aan. Zij hadden ooit de route naar Santiago gedaan, maar dan als verzorgers met een camper. Zij zorgden toen voor de fietsers. In ons hotel logeert ook een Nederlands echtpaar, die de tegenovergestelde route fietsen. Met hen kunnen we overnachtingsadressen uitwisselen. Verder merken we dat we steeds meer steden en kathedralen door elkaar halen. Gelukkig hebben we de foto's nog, die komen later. Na ons etentje in het centrum, gingen we naar de kamer om voetbal te kijken.

Groeten uit een mooi Poitiers,

Jos en Antoinette

P.S.:we kunnen de dag al afronden, omdat in ons hotel een computer beschikbaar is. Wat een service!

  • 03 Juli 2010 - 20:16

    Margriet:

    Haha, ik kan me voorstellen dat jullie al die Franse stedennamen en kathedralen door elkaar halen! Ik zit ook voetbal te kijken, wat een wedstrijd met die 2 penalty's.. zou Spanje winnen? Nog maar een paar minuten..

    Volgende week komen er 2 franse jongens op bezoek in Nijmegen, die Sarah en ik in Australie hebben leren kennen. Ze gaan mee de wedstrijd kijken dinsdag! Dus ik zal ze eens vertellen over jullie fietsavontuur door hun land, en misschien kan ik nog wat Frans oefenen, want jullie spreken vast behoorlijk wat Frans nu?

    Welterusten alvast!

    xx Margriet

  • 03 Juli 2010 - 22:31

    Diny Hainja:

    ik heb net al jullie reisverslagen met veel plezier gelezen en zie, dat jullie elke dag weer wat beleven.En jullie zien ook, dat er nog vele aardige behulpzame mensen op de wereld zijn.De foto's zijn ook erg mooi
    Ik ben gisterenavond om half 12 weer aangekomen. Bregt heeft mij van Schiphol gehaald en ik heb bij hem in Zaandam geslapen. Vanmorgen met de trein naar Stiens. Ditmaal ben ik in Dakar geweest. Een gevaarlijke stad.7 uur zitten in een gammele auto met nog zes andere mensen. We sliepen bij familie. Daar moest ik ook frans spreken.Ik ben vanmiddag bij Linda en Adrie geweest en was blij mijn kleinkinderen weer te zien. Dinsdag ga ik naar Vlissingen naar de zus van Jan Soullie.Daar blijf ik 3 nachten. Ik ga eerst met de trein naar Rotterdam en stap daar uit, dan ga ik met Jan lunchen en dan gaan we samen verder naar Vlissingen.
    Ik wens jullie nog vele prachtige dagen toe. De allerhartelijkste groeten van jullie (schoon)zus DINY.

  • 04 Juli 2010 - 10:04

    Gera:

    Bon soir, Jos en Antoinette,
    het is nog steeds heel leuk en interessant om al jullie reisverhalen,en die van familie en kennissen te lezen!!Over jullie kinderen geen zorgen,vooral die Fons doet het prima,had niet anders verwacht!Nu kunnen jullie met het fietsen je hoofd leeg maken af en toe aan Overdiep denken,verstand op nul en genieten van al wat je tegenkomt,en dat is heel wat zo te lezen.Ga zo door,sterkte met de komende beklimmingen en we volgen jullie tour en nu die andere dagelijks!Groetjes Frits en Gera.

  • 04 Juli 2010 - 11:32

    Frans En Dieny:

    Hoi Jos en Antoinette. Na de internet stilte nu 3 verhalen tegelijk. Weer een heel eind gefietst en veel gezien. Hier is het nogal warm geweest en bij jullie ook. Gisteren[zaterdag] heeft het hier geregend en wij dachten nu volgt er enige verkoeling,maar nee hoor het is en blijft warm. De koeien gaan voordemiddag even naar buiten en weer op tijd naar binnen. Daar zijn ze het beste op hun gemak. Lekker met de ventilatoren aan. Hier zie je nog geen combines rijden. Maar ja, dat is in Frankrijk altijd eerder dan hier.De gewassen groeien hier goed. Frans staat er versteld van dat de bonen het zo goed doen, ondanks dat het zo droog is. Verder gaat alles goed hier. We waren gisteren op het feest van Kees en Leny. Het was een geweldig feest. Eerst naar de kerk. Het was er druk en heel mooi. Met koetsen werden ze naar de kerk gebracht. Daarna naar Drunen Voor het feest. Veel mensen gezien en gesproken. Het was er echt gezellig. Kees en Leny kunnen op een prachtige dag terug kijken. Nou Jos en Antoinette, jullie zijn ook weer een beetje op de hoogte van het overdiepse en we blijven jullie volgen. Groetjes Frans en Dieny

  • 04 Juli 2010 - 19:54

    Riekie:

    Goede avond Jos en Antoinette.

    Na veel oefenen op de computer heb ik het eindelijk door en kan jullie volgen op de route.Atlas erbij en zoeken maar.Gelukkig gaat alles nog goed. Volhouden zo!
    groetjes Riekie

  • 04 Juli 2010 - 20:39

    Diny .verschure:

    antoinette-jos
    mooi om jullie te kunnen
    volgen.een knappe prestatie.hopelijk nog veel mooi weer, en niet te veel spierpijn.een goede reis verder en groeten van diny en marius verschure.toy toy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos en Antoinette

Actief sinds 24 Juni 2010
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 31556

Voorgaande reizen:

20 Juni 2010 - 30 November -0001

Op weg naar Lourdes!

Landen bezocht: