Als een god in Frankrijk.. - Reisverslag uit Charroux, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Als een god in Frankrijk.. - Reisverslag uit Charroux, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Als een god in Frankrijk..

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

05 Juli 2010 | Frankrijk, Charroux

Dag 15: Zondag 4 juli
Afstand: 61 km.
Poitiers-Charroux

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties, erg leuk!

We zitten al dik over de 1000 km heen. Vanmorgen vroeg vertrokken uit een leeg en slapend Poitiers. Het was net of wij er alleen fietsten. Eenmaal op de route was het ook zeer rustig. Wel 3 uur gefietst zonder iemand tegen te komen, zelfs geen auto's; van gehucht naar gehucht. Je denkt dan telkens, wat leven ze hier toch als god in Frankrijk. Het is natuurlijk zondag, iedereen slaapt lang uit. Er is weinig activiteit te zien. Rond 12.00u hebben we ons neergevleid in een gemaaid grasland. Van het hooi wat achtergebleven is hebben we een soort bedje gemaakt, zodat we lekker konden uitrusten. En je ziet niemand. Je lijkt wel alleen op de wereld. Het is ook warm vandaag. Rond 15.00u waren we bij onze slaapplaats. Je bent natuurlijk altijd benieuwd waar je de nacht weer slaapt. In Charroux was meer leven in de brouwerij. Op het marktplein is onze slaapplaats, een Frans café, waar veel Engelsen komen uit de omtrek. Alles spreekt hier bijna Engels. Hoe dat kan, we weten het niet. Onze slaapkamer heeft een oude houten vloer en er staan 2 grote 2-persoonsbedden. Alles staat wankel, is kapot of hangt op half elf. De badkamer la, la. De eigenaar heeft voor ons speciaal eten klaargemaakt. We hebben bier, ice- tea, coca-cola en alles voor de prijs van 50 euro inclusief slapen. Dat is echt niet teveel. Op het terras vanmiddag was nog live-muziek. Een Nieuw-Zeelands meisje zong er. Lekker buiten gezeten. Hier onmoetten wij ook nog een echtpaar uit Noord-Holland op de tandem met een karretje erachter. We hadden ze al in Freteval gezien. Het echtpaar uit Rotterdam had hen ook al op de camping ontmoet.

Verder alles oke!

Groetjes Jos en Antoinette

• 05 Juli 2010 - 20:45

Gerard En Ina Vos:

Hoi Jos en Antoinette,

We genieten van jullie enthousiaste verhalen.
    Maar nu komt het moeilijkste stuk, al dat klimmen!!
    We kijken telkens op de kaart hoe jullie gefietst zijn.
    Heel veel plezier, en neem op tijd een pauze hoor!!
    Groeten uit het Overdiep.