Dwars door dorpjes en over boerenerven - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu Dwars door dorpjes en over boerenerven - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

Dwars door dorpjes en over boerenerven

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

06 Juli 2010 | Frankrijk, Angoulême

Dag 16: Maandag 5 juli
Afstand: 70 km.
Charroux - Angoulême

Hallo iedereen,

Vanmorgen weer vroeg vertrokken. Onze fietsen stonden in het café. We konden gewoon vertrekken en de deur achter ons dichttrekken.
Als ze wakker waren deden ze hem zelf wel op slot. Allemaal heel gemakkelijk. Het was frisjes vanmorgen. Tot 12.00u met de jas aan gereden, maar daarna kwam de zon weer en dan is het direct ook weer zeer warm. Gelukkig hebben we dan de meeste kilometers voor die dag erop zitten. Vandaag de eerste bloeiende zonnebloemvelden gezien. Om er lyrisch van te worden zo'n prachtig gezicht is dat. Onderweg stokbrood en geitenkaas gekocht en lekker opgegeten. Om 14.30u kwamen we aan in ons Hotel Terminus. Eenvoudig maar netjes. Ons wasje gedaan. Het was echt heuvelachtig vandaag, alleen maar klimmen en dalen en door de binnenlanden van Frankrijk. Dwars door dorpjes en over boerenerven. In het centrum van Angoulême kwamen we de tandemrijders weer tegen. Ze waren net als wij op zoek naar de Tourist info. Ze moesten op zoek naar een fietsenmaker, omdat er spaken uit hun achterwiel waren. Bij de Tourist info was een computer beschikbaar. Verder door het centrum gewandeld en gegeten en daarna vroeg naar bed.

Groetjes uit een warm Frankrijk,

Jos en Antoinette

• 06 Juli 2010 - 13:35

Margriet:

Wat een leuke dag weer! Jullie gaan echt goed zeg. Al heel wat kilometertjes erop zitten!

Zondag hebben we lekker gebbqd thuis, was weer gezellig: maar we misten jullie wel hoor ;)

Oja, ik heb net mijn eindbeoordeling van mn onderzoek in Australie binnen: een 9!! Goed he?

Vanavond de wedstrijd bekijken, ben benieuwd! Gaan jullie ook nog kijken?

xxx gree

• 06 Juli 2010 - 13:59

Familie Hooijmaijers:

Jullie gaan inderdaad goed zeg! En nog helemaal geen rustdag genomen?! Nog steeds geen last van zere billen?? ;)

Hier gaat alles goed, gisteren en vandaag iets koelere dagen, vanaf morgen wordt het weer warmer. Hidde is wat ziek geweest, maar dat gaat nu weer goed, hij heeft ook wat last van doorkomende tanden. Hij kruipt af en toe al en trekt zich overal aan op!

Groetjes,

Ferry - Gerdi - Joris - Hidde

Trouwens goed Gree, een 9!! :)

• 06 Juli 2010 - 17:47

Karin:

Kijk nog steeds elke avond of dat er een verhaal van jullie te lezen is. Het is wel heel leuk om jullie zo te volgen!
    Celeste heeft de zondag al helemaal naar het pontje gefietst, dus die heeft ook al de kilometers in de benen, ietsjes minder als jullie, maar toch.

Wens jullie nog veel fietsplezier,

Groeten de Kampjes uit Overdiep

• 06 Juli 2010 - 18:17

Christien En Jan Van:

Hallo Jos en Antoinette,
    Wij waren vandaag bij jullie aan huis en hoorden van de grote trip naar Lourdes.
    Veel succes en steek in Lourdes ook een kaarsje voor ons aan.
    Als je aan de grot bent even zwaaien want er is een live-verbinding (CAMcamera) die op internet te zien is.
    Succes met de reis en doorzetten he, jullie kunnen het, je hebt wel voor hetere vuren gestaan. Wij denken aan jullie.
    Groeten,
    Christien en Jan van Schijndel uit ESCH

• 06 Juli 2010 - 19:06

Familie Houweling:

Hallo,
    Jullie gaan echt heel goed, nog niet een dag gerust!! Gewoon door gaan net als je bij de vierdaagse in Nijmegen he mam!!!
    Erg leuk dat jullie blijven mailen.
    Nou hier alles goed, Jurre kan al alleen rollen!!!
    doei doei

• 06 Juli 2010 - 19:35

Nettie En Dré:

Leuk hè samen zo'n tocht naar Lourdes.Je moet het ervaren om te weten hoe het voelt.Wij haddden dezelfde ervaring twee jaar geleden toen we ook naar Lourdes fietsten.
    Mooi om te horen dat jullie daar samen zo van genieten.Jos en Antoinette nog veel plezier op jullie verdere tocht.Als jullie in Lourdes aankomen zijn wij op de fiets onderweg naar Rome;we vertrekken aanstaande zaterdag.Als jullie nu voor ons een kaarsje opsteken dan doen wij dat voor jullie in Rome.
    Groetjes en veel succes verder.
    Nettie en Dré Kamp

• 06 Juli 2010 - 21:13

Fam. Wagemakers:

Hallo Jos en Antoinette,
    Wat leuk om jullie verslag te lezen over jullie reis. Een hele belevenis om mee te maken. We wensen jullie hele fijne fietsdagen er naar toe want zoals we van iedereen horen is de tocht belangrijker als het doel bereikt te hebben. Veel groeten,
    Marij en Johan.

• 08 Juli 2010 - 18:43

Gera:

Petje af voor jullie, onze tourhelden,hier vandaag donderdag ook erg warm dus rustig aan zoveel mogelijk binnen blijven en naar de tour kijken op de tevee en zien we de mooie zonnebloemen kastelen en fraaie landschappen die jullie ook zien,maar we denken natuurlijk aan de Bontjes die maar doorgaan,iedere dag opnieuw op de fiets:geweldig!!Hebben jullie oranje shirtjes bij je,dan krijg je overal voorrang in het buitenland want ze vinden oranjevoetbal top!
    Zondag heel Nederland op zijn kop,en nu maar hopen dat we winnen!!Nou fiets ze maar weer,hopelijk niet te warm,hartelijke groeten van Frits en Gera.

• 08 Juli 2010 - 18:58

Marie-Ginette:

Vandaag kreeg ik jullie kaart vanuit Poitiers. Geweldig dat jullie daaraan hebben gedacht. En wat leuk om jullie te volgen. Ik heb wel het idee dat jullie Frankrijk met gemak doorkruisen. Nog veel plezier gewenst. Liefs Marie-Ginette