De eerste wijnvelden in zicht - Reisverslag uit Branne, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu De eerste wijnvelden in zicht - Reisverslag uit Branne, Frankrijk van Jos en Antoinette Bont - WaarBenJij.nu

De eerste wijnvelden in zicht

Door: Jos en Antoinette

Blijf op de hoogte en volg Jos en Antoinette

10 Juli 2010 | Frankrijk, Branne

Dag 18: Woensdag 7 juli
Afstand: 70 km.
Bonnes - Branne

Hallo iedereen,

Bij ons boertje kregen we een heerlijk ontbijt, een gebakken eitje, verschillende soorten kaas, eigengemaakte jam en bijna gewone sneden brood. Hij vertelde, dat hij vroeger melkkoeien had gehad. Vache frision, maar nu had hij nog mais en tarwe. De eerste uren hebben we door bos gereden. Heerlijk met de zon erdoorheen. Direct na de bossen kwamen de eerste wijnvelden. Volgens ons is daar best aan verdiend, omdat de huizen goed zijn onderhouden en we zien de mooiste wijnchateaus. We stopten in St. Emilion, een echt toeristisch wijnstadje, vlak bij Bordeaux. Een stad vol met oude kerken, een klooster, maar ook hele dure wijnwinkels en allerlei dure specialiteiten. Het internet lukte hier niet. Wij zien hier nu alleen nog maar wijnvelden. Na de brug over de Dordogne kwamen we in Branne, waar onze chambres d'hotes is. Ziet er weer schattig uit, bijna romantisch. De eigenaresse had een grote bloementak op ons bed gelegd. Zeer aardige, leuke mensen.
We hebben lekker pizza gegeten en voetbal gekeken Duitsland-Spanje.

Groeten van ons